English

Forestillingen er støttet af Lauritzen Fonden, og er produceret i samarbejde med Esbjerg Kommune

6700 MOD strømmen

Hvad betyder mod? Hvornår er man modig? Er det modigt at modsætte sig? Og hvad er hovmod?

180 ottendeklasses elever fra Urbanskolen i Esbjerg, forholder sig til begrebet mod – gennem rap, dans, stomp og historier fra deres egne liv.

Elever og lærere har gennem fire uger henover skoleåret arbejdet på tværs af de tre Urbanskoler sammen med den socialøkonomiske virksomhed C:NTACT, der laver sceneprojekter baseret på at bruge menneskers personlige fortællinger. Eleverne kommer i forestillingen til at give udtryk for egne holdninger og oplevelser gennem forskellige fysiske, musikalske og sceniske udtryk.

Eleverne har arbejdet med begrebet MOD på forskellige måder og i forskellige betydninger og tager fra scenen selv stilling til emner som modstand, modkultur og det at modtage.

Forestillingen spiller på Game Streetmekka i Esbjerg på udvalgte datoer:

Tirsdag den 12. marts kl. 10.00 (Hold 2)
Tirsdag den 12. marts kl. 13.00 (Hold 1)
Onsdag den 13. marts kl. 10.00 (Hold 1)
Onsdag den 13. marts kl. 13.00 (Hold 2)
Onsdag den 13. marts kl. 17.00 (Hold 1)
Torsdag den 14. marts kl. 17.00 (Hold 2)

Forestillingen er støttet af Lauritzen Fonden, og er produceret i samarbejde med Esbjerg Kommune

MEDVIRKENDE: 180 elever fra urbanskolerne i Esbjerg

INSTRUKTØR: Runi Lewerissa

WORKSHOPLEDERE: Leonora Wulff-Jørgensen, Louise Friis Viborg Pedersen, Marc B. Sanganee, Jonas Muff Rytz Jørgensen

PROJEKTLEDER: Helena Aviaja Eley

IDÉ OG KONCEPT: Henrik Hartmann